Alla inlägg under juli 2011

Av avvabond - 31 juli 2011 19:47

Jo, jag hade tänkt springa 8 km idag. Men är man dum och käkar en hel toblerone typ en kvart innan man ger sig iväg får man skylla sig själv. De första kilometrarna gick jättebra. Lite håll men det gick över fort. Men vid km 3 började jag blir trött och vid km 4 mådde jag illa, så jag trodde jag kanske skulle behöva kräkas. Men sista kilometern gick bra, då fick jag upp farten igen.


Det som jag är nöjd med och som jag märkt skillnad på är nedförsbackarna, jag vågar släppa på istället för att bromsa.


Men jag önskar ju verkligen att jag klarat av 8 km, hoppas nästa vecka! Jag har ju klarat det en gång. Men jag måste lära mig att börja långsamt när jag ska springa den långa sträckan, än så länge! Funderade lite på om jag ska köra 4, 5 och 6 km istället för 4, 6 och 8. Men jag får se... Innan jag hade problem med magen bestämde jag ju bara en sträcka och så kämpade jag mig igenom den sträckan. Nu är jag nog ute på farligt vatten som tänker att jag ska springa 8 OM jag inte får ont och då är jag ju inte inställd på åtta.


Behöver en pepplåt:

Älska Elvis!


Idag sprang jag 6 km på 45 minuter och 42 sekunder. Det innebär en hastighet på 7,88 km i timmen. Varje kilometer tog i snitt 7 minuter och 37 sekunder.

Av avvabond - 31 juli 2011 10:32

Köpte nya byxor i förrgår - äntligen några som jag inte kommer svettas ihjäl i!


     Me likey!


Jag tänkte ta dom på en runda idag... Det är ju dags för 8 km men jag är försiktigt optimistisk om detta för om magen börja göra ont igen så blir det bara att ta snabbaste vägen hem. Jag hoppas dock att det kommer gå bra så jag kommer över det här besväret som gör att det inte alls är lika kul att springa.


Tyvärr (eller kanske tack och lov) så är det för varmt ute idag för att ge sig ut just nu. Jag får vänta till ikväll. Det passar mig ju bäst att springa på kvällen fast jag borde öva på att springa morgonpass.


En liten bild på en liten nyvaken buse:

 

Hoppas på ett positivt inlägg senare om en bra springtur. hoppas! hoppas! hoppas!

Av avvabond - 29 juli 2011 09:50

För den som inte vill äta pizza kommer ett tips... går väl inte å göra idag men om en vecka. :)


 

Potatisen är bakad. Pricka den och sätt in i micron i ca 10 minuter. Det bästa är förståss att slå in den i folie och låta den bakas över öppen eld men i brist på det så är micron faktiskt riktigt bra!


Räkröran är gjort med en halv hackad röd lök, 2 dl lättcreme fraishe, 500 gram räkor (oskalade) och Tynderö Pärkrydda efter behag. Här finns pärkryddan att beställa: http://shop.tynderosvamp.se/


Passa på och beställ Skärgårdskryddan också - supergod! Och laxkryddan för den som tycker om lax.


Smaklig måltid!


Av avvabond - 29 juli 2011 09:44

Jag trodde det skulle bli för varmt att springa i eftermiddag så jag drog i väg redan i morse. Efter förra springturen fick blev jag så öm i ryggen men det är inte lika illa nu, men det känns fortfarandra. Har sovit hemskt dåligt de senaste nätterna så det kanske inte är så konstigt att det gick så dåligt idag. När jag sprungit 2 km så mindes jag att jag inatt tänkte att jag inte skulle springa för jag tror jag håller på och bli förkyld. Men det hade jag glömt i morse. Det blev i alla fall bara 4 km eftersom jag kände lite i magen - är så orolig för sånt nuförtiden - men det släppte faktiskt innan jag kom hem. Men jag har helt slut!


Sprang 4,1 km på 31 minuter och 11 sekunder. Det innebär en hastighet på 7,89 km/h. Varje kilometer tog i snitt 7 minuter och 36 sekunder.


Idag ska jag fira lite:

 

Men först ska jag åka och kolla på tapeter och ett par bra löparbyxor. Mina är ju vinterbyxor så det blir hemskt varmt! Men dom får lov att vara billiga annars får det vara!

Av avvabond - 26 juli 2011 21:03

Förra veckan fanns ingen tid alls att springa så därför blev det ett uppehåll. Men det kanske var bra för magen. Idag var det i alla fall dags! Tänkte först ta 4 km... sen ångrade jag mig och bestämde mig för 6 km. Men sen när jag började springa tänkte jag 4 km igen. Jag måste sluta vela och köra det jag bestämt mig för.


Jag sprang i alla fall 6 km till slut. Försökte hålla ett lugnt tempo men det blev ett rätt så kraftig personbästa på 6 km, det kan man känna sig nöjd över. Fem minuter bättre än förra gången jag sprang. Mot slutet, när det kändes tungt så tänkte jag mig målgången på Honululu. Då gick det bättre.


Idag sprang jag 6 kilometer på 43 minuter och 50 sekunder. Det innebär en hastighet på 8,21 km i timmen. Varje kilometer tog i snitt 7 minuter och 21 sekunder.


Jag har med andra ord en bra bit kvar om jag ska klara av tjejmilen på under en timme. Men med tanke på hur bra det gått hittills och att jag har ett halvår på mig så ska det nog gå bra.


Av avvabond - 17 juli 2011 20:11

Av avvabond - 17 juli 2011 14:38

Jag har sprungit! Och det gick bra. Fast det blev väldigt varmt kring magen för så här såg jag ut när jag sprang:


 

Men det funkade och det nöjer jag mig med just nu. Fast jag hade tänkt ta 6 km men efter typ 1,5 kände jag lite i magen och vände hemåt igen. Det blev 3,3 km totalt. Men jag tror jag har löst problemet! Eftersom jag har problem med ryggen och haft för mycket svank så försöker jag kompensera för att inte ryggen ska ta stryk. Men det har då tagit i magen istället, någon slags träningsvärk eller liknande. Kände nämligen när höll fram höften att det kändes direkt i magen och när jag slappnade av och lät den vara naturlig som den vill så kände jag ingenting. Så nu ska jag springa, springa, springa!


Fast imorgon drar jag upp till mina hemtrakter så jag får hitta nya vägar att springa på, om jag lyckas hitta tid till det. Ska bli spännande att resa med B2 eftersom han har vissa tendenser till åksjuka.


 

Ser man inte så syns man inte.   B2 brukar gömma huvudet bakom gardinen när det är matdags eller bentajm så B1 inte "ser" honom.


Idag sprang jag 3,33 km på 23 minuter och 37 sekunder. Det innebär en hastighet på 8,46 km/h. Varje kilometer tog 7 minuter och 6 sekunder.


Jag började väldigt långsamt idag för att känna av hur det funkar för magen. De sista 800 metrarna sprang jag på i ett högre tempo än jag sprungit förut. Men snittet blev naturligtvis inte så högt efter den lugna starten.

Av avvabond - 14 juli 2011 21:28

Idag skulle jag ju köra 6 km-rundan. Men efter bara ett par hundra meter börjar magen att ställa till det. Efter 1,5 fick jag stanna första gången. Så fort jag börjar springa igen gör det så himla ont. Fick bryta efter typ 2,5 km. Trodde väl aldrig att magen skulle ställa till det - typiskt nu när det känts så bra i knä och fötter. Men det började redan i lördags. Det är inte håll för det sitter mitt i under revbenen. Känns som knivar som hugger för varje steg jag tar, i nerförsbackar blir det värre. Kände ju när jag sprang 8 km i tisdag också men det gick över, eller snarare kändes inte så illa, efter typ 2 km. Men nu var det helt omöjligt. Kan det vara en sträckning, eller träningsvärk? Hoppas det inte är något som kräver massa vila nu när jag äntligen kommit igång. Det dumma är att det känns fortfarande... Som en dov brännande känsla. Väntar på svar från PT vad jag ska göra.

Genomförda lopp

Honolulu tjejmil 4 mars 2012

1:15:41

 

Karlstad stadslopp 2012

1:22:45

 

Vårruset Karlstad 2014

31:36

 

Karlstad stadslopp 2014

1:05:30

 

Oslo halvmarathon 2014

2:26:28

Personbästa

5K - 29:55 (140912)

10K - 1:03:00 (140829)

Halvmara: 2:26:28 (140920)

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards