Alla inlägg under oktober 2011

Av avvabond - 31 oktober 2011 13:17

Har kört på gym nu ett par veckor, men förförra veckan var jag sjuk. Idag fick jag verkligen till löpningen i vatten - det var riktigt jobbigt så jag körde intervaller på en minut ungefär. Jag provade också att springa på löpbandet igen. bara två minuter för sen tyckte jag jag kände av ljumsken lite och jag vill inte chansa. Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra att springa igen - saknar det och gillar inte att behöva passa tider och ha folk runt omkring.

Av avvabond - 12 oktober 2011 19:20

Har nu kört igång mitt "rehab-program". Det innebär styrketräning och springande i vatten. Det är roligt att se skylten "spring inte i badhuset" varje gång jag vänder varv. Det är svårt att få till tekniken men idag kändes det som att jag börjat lista ut det. Känns ju aldrig som att det "tar" nåt som träning men det är säkert bra. Jag glömmer bort mig ibland och det blir nog mer gå än springa i vatten.


Som kondition så slapp jag motionscykeln och det blir istället crosstrainer. Körde 5 km i måndags, 6 km idag och tänkte ta 7 km på fredag. Det lilla gymet jag går på tillåter inte att man står längre än 20 minuter om det är kö så det gäller att det inte är någon kö när jag kör annars får jag stanna efter 20. Idag körde jag 10 minuter som avslutning på styrkepasset med tungt motstånd. Riktigt jobbigt men det är bra!


Jag har inte känt något i varken fot eller ljumskar vilket känns väldigt bra! Men jag ska inte blir lurad och börja springa lite utan nu får det ta sin tid. Jag har ju mitt årskort så det är bara att masa sig iväg. På morgonen när jag har svårt att komma iväg tänker jag på Honolulu och hur mycket det kostar så kommer jag iväg ordentligt!



Av avvabond - 4 oktober 2011 13:08

Vad ska man skriva i en blogg om löpning när man inte får springa och knappt gå. Suck! Skulle cykla men den är ju sämst i världen så det sket sig! Provade Zumba men det gick en gång och inte mer. Nu har jag iaf fått veta att jag tar för små steg när jag går som jag tagit med mig in i löpningen så därför orkar inte ljumskarna med - dom är inte vana vid att arbeta helt enkelt. så nu jobbar jag stenhårt på att gå med rundare höfter så stegen blir längre. På torsdag ska jag lägga upp stryketräning som jag ska köra 3 ggr/v. Till det blir det (suck) motionscykel för att hålla uppe flåset och så ska jag springa i vatten med en sån där väst så får jag tekniken utan slitet på leder och senor. Så är läget just nu. förhoppningsvis blir det mer snart med alternativ träning för jag blir vansinnig av att sitta still. Han tyckte i alla fall att tjejmilen 4 mars var ett rimligt mål så det känns ju bra.

Genomförda lopp

Honolulu tjejmil 4 mars 2012

1:15:41

 

Karlstad stadslopp 2012

1:22:45

 

Vårruset Karlstad 2014

31:36

 

Karlstad stadslopp 2014

1:05:30

 

Oslo halvmarathon 2014

2:26:28

Personbästa

5K - 29:55 (140912)

10K - 1:03:00 (140829)

Halvmara: 2:26:28 (140920)

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards