Alla inlägg under oktober 2014

Av avvabond - 31 oktober 2014 20:44

Provade idag Virtual club-spinning. Tog mig första etappen uppför Col del la Croix-de-fer. Det var riktigt roligt och det kändes att jag blev mycket mer utmanad nu än på distansen. Hade visserligen knappast samma motstånd som ledaren för jag trampade fortare men jag är mycket nöjd för jag orkade hela vägen men när det väl var slut var det också slut på kraften så jag hade precis fördelat kraften rätt. 

 

Fick veta att man kan starta programmet när man vill om det är ledig i salen så det var ju bra att veta. Hade ju tänkt prova Bodypump men jag blev lite bortskrämd av alla vältränade kvinnor som verkade vara med där så jag tror jag väntar lite. 

 

Nu är det vila som gäller över helgen, förutom kanske någon promenad. En sån blev det ju förresten idag men Bamse är ju lagom kul att gå med för han vill ju bara gå tillbaka. Pucko! :)

 

Jag sitter och har lite ångest över jobb imorgon som jag inte alls lyckats förbereda och förstår inte varför jag sitter här istället. Lillan, som inte är så liten längre, är verkligen världen underbaraste unge och jag är en sån fas just nu att jag bara sitter och tittar på henne och börjar gråta för jag är så glad att hon finns! Bästa jag nånsin gjort!!! Min framtid är oviss, yrkesmässigt sätt, men nu har jag hittat en b-plan som jag är nöjd med så bara jag kommer in på skolan så ska det nog lösa sig. Visst blev det mycket krångel i och med Lillans födelse men så himla mycket värt det! 

 

Nästa veckas träningsplan (om vi slipper sjukdom) ser ut så här:

 

Vecka 45

Mån: Step & Flow 70 minuter

Ons: Spinning - distans 60 minuter

Tor: Core & rörlighet 45 minuter

Fre: Spinning virtual club - 50 minuter

 

Har förresten en väldans träningsvärk efter core-träningen så jag hoppas det lagt sig lite till på måndag. :)

Av avvabond - 30 oktober 2014 20:06

Kom ut på en runda till den 17 oktober - samma men liiiiite snabbare. 15 sekunder snabbare närmare bestämt. Så 3,5 km på 22:30. 


Har nu gått med i gymmet och känner just nu att jag ska fokusera på att bygga styrka och smidighet. Därför får löpningen vila lite. Dock bara ett litet tag för jag har anmält mig till Women's health halvmarathon den 25 april. Tänkte köra igång på något program i februari om det funkar för jobb/studier. Nu är framtiden väldigt osäker så jag vill inte planera så långt framåt. Kanske måste jag sluta på mitt jobb och har då tänkt börja studera istället. Kanske får jag jobb närmare mina föräldrar och kommer ha flyttat till dess. Så jag vill inte planera så långt framåt. Men träna bör man ju vart man än är i livet. 


Just nu blir det i alla fall lunchpass på gymmet. Spinning för konditionen och så har jag kört core&rörlighet - vilket var så mycket jobbigare än jag trott - mest mentalt tror jag för jag har verkligen så klena muskler. Men trots att det var jobbigt, eller kanske på grund av, så ska jag köra det passet så ofta jag kan. Spinningen körde jag 60 min distans och det var inte alls jobbigt. Vi skulle ligga på 75% puls men jag låg mest på 85% men det kändes inte så tufft så till nästa gång ska jag höja maxpulsen från 196 till 206. Ska bli intressant att se. Tänkte köra spinning imorgon men då blir det ett virutalpass med klättring så det ska bli intressant hur det funkar! 


Jag kämpar vidare!

Av avvabond - 15 oktober 2014 19:12

Kom äntligen ut på en liten runda idag. Eftersom det blir mörkt på kvällarna nu så är det lunchen som gäller som träningstid. Tur att jag äter mat på arbetstid. ;) 


Har ju insett vid de få promenader jag gjort att det är till att börja om från början och mycket riktigt. 3,5 km som var jättejobbiga och det är svårt å fatta att jag för 24 dagar sen sprang ett halvmarathon. Skulle inte ens klara milen just nu och då gick det inte ens fort. Snittade visserligen 6:30 men det berodde mycket på att det var nästan en km nedför. Visserligen var det ganska mycket uppför också men ändå.


Men det är inget att deppa över utan bara att ta nya tag. Tyvärr har det ju inte bara varit kaos på jobbet utan jag har dessutom gått med nån slags förkylning så jag har verkligen inte mått bra.


Idag tänkte jag i alla fall extra på fotnedsättningen och inser att så fort jag blir trött åker fötterna utåt. Det måste bero på att jag har för svaga leder/muskler så jag måste verkligen köra styrka! Tänkte jag skulle boka en PT men innan jag vet om det blir flytt eller inte så avvaktar jag. Får nog besked vilken vecka som helst... 


Ska anmäla mig till Women's health halvmarathon den 25 april och då tänkte jag ta träningspaketet också. Om jag nu lyckas följa det - är inte så bra på sånt. Känns i alla fall himla skönt att komma igång igen och hoppas det blir fler rundor. Har nytt mål att springa 10 km i veckan - det är tre av mina 3,5 kms rundor vilket är vad jag hinner på lunchen. Får jobba på teknik och att få upp hastigheten istället för att traggla kilometrar som jag gjorde inför Oslo halvmara.

Av avvabond - 5 oktober 2014 20:48

Har ju klarat av två mål under 2014: Sprang för första gången 5K under 30 minuter vilket jag är superglad för - ett mål jag haft sedan jag började 2011 (känns som 100 år sen men jag hade ju problem med magen och sen blev jag ju gravid).


Mitt andra mål var att springa genom hela halvmaran och det klarade jag också av. Hurra för mig!!!


Har grunnat på målen för 2015. Har ju planer att springa Womens health halvmaraton den 25 april '(fast jag råkade boka in mig på jobb då men vi får se). En tid för halvmaran under 2015 är under 2:15. Det blir ett snittempo på  6:25. Det är en bra utmaning - kanske inte för WHHM men för ett halvmara under hösten.


En dröm är ju förståss också att komma milen under timmen. Ska jobba på det!

Av avvabond - 5 oktober 2014 20:45

Det har blivit ett riktigt långt uppehåll - inte ett löpsteg sedan halvmaran. Hade lite ont i fötterna och sen blev jag förkyld. Nu har jag varit helt slut i kroppen, gissar att det beror på att jag haft feber men inte vilat - för när skulle jag hunnit det. Har varit lätt illamående av och till och yr och maten har varit totalt värdelös så det har inte varit tal om att ge sig ut även om tanken kommit. Dåliga samvetet kanske... men inser ju att jag inte alls kunnat springa, att det inte hade varit hälsosamt. Men nu har jag gjort upp matplan för två veckor och även lagt in två korta passa på 5 km och ett returlöp. 



Genomförda lopp

Honolulu tjejmil 4 mars 2012

1:15:41

 

Karlstad stadslopp 2012

1:22:45

 

Vårruset Karlstad 2014

31:36

 

Karlstad stadslopp 2014

1:05:30

 

Oslo halvmarathon 2014

2:26:28

Personbästa

5K - 29:55 (140912)

10K - 1:03:00 (140829)

Halvmara: 2:26:28 (140920)

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards