Alla inlägg under december 2015

Av avvabond - 22 december 2015 20:27

Igår körde jag spinning 45 minuter. Trots att jag inte ens körde som "man ska" så tog jag ut mig för mycket. Så jag fick ont i huvudet... fast inte migrän och ibland var huvudvärken borta. Den störde inte jättemycket faktiskt.


Idag sprang jag igen på löpbandet. Samma upplägg som förra gången men jag hade bestämt att jogga 20 istället för 15. Det gick och det gick bra. Kändes segt första snabba minuten men sen var jag igång. Och ingen huvudvärk alls efteråt!!!


Det känns himla kul faktiskt! Ger mig hopp om att jag ska kunna fortsätta ta i lite mer när jag tränar. Planen (som jag alltid gör och aldrig följer) är i alla fall att börja med den här sortens löppass nu under vintern. En gång i veckan, max två. Sedan köra ett pass spinning och ett pass muscle challenge. Och/eller bodypump hemma. då kan jag skippa axelövningen som jag inte tror är bra för mig!


Och just det ja! Nu är jag förhandsanmäld till NYC marathon 2017!

Av avvabond - 20 december 2015 20:44

Idag har det blivit vilodag. Det är söndag och jag är ledig - svårt å få in träningen utan barnvakt. Men igår lyckades jag ändå köra ett pass bodypump. Känner just nu att jag borde sätta mig på cykeln för jag har ätit både chips och godis i massor men i det stora hela spelar det ju faktiskt ingen roll. Mest att jag mår lite illa och kommer få svårt å sova av allt socker. 


Imorgon är planen iaf att köra spinning och på tisdag har jag tänkt köra ett löppass igen - samma som förra vecckan. Excited! 


Har kollat in lite vad jag ska köra för lopp och de flesta är ju här i hemmatrakterna och är max en mil. Däremot har jag tänkt köra Sthlm halvmara till hösten. Eventuellt womens health men det är redan i april så jag får se hur det känns när det närmar sig. 


Ska kolla lite musik!

Av avvabond - 18 december 2015 15:58

Nu är det dags att köra igen!


Jag har ju haft problem med huvudvärk vid träning men jag hoppas det ska bli bättre nu. Idag körde jag iaf första passet. Målet är NY marathon 2017. 


Jag har tänkt köra löpning med gå/springa intervaller + jogging de dagar jag inte kan köra pass. Annars ska jag köra både bodypump, muscle challenge och sprinning så jag får bra styrka också. Just nu är det löpband som gäller så jag inser att hastigheten är bättre än när jag kommer ut och måste hålla min egen fart och det blir kuperat. Men just nu smygbörjar jag bara. Har gott om tid på mig och tänkte förhoppningsvis att jag kan köra ett halvmara till hösten men inte mer. Två år känns som en rimlig tid att ta mig till marathon. 


Dagens pass ser i alla fall ut som följer:

5 min uppvärming 5,5 km/h
1 min x 15 Gå/springa 10 km/h och 6 km/h
15 min jogga 8 km/h
10 min nedvarvning 5,5 km/h

 

Det är jag mer än nöjd med och det kändes jättebra! Det enda är att jag nu avvaktar med firandet för å se om huvudvärken kommer eller inte. 

 

 

Genomförda lopp

Honolulu tjejmil 4 mars 2012

1:15:41

 

Karlstad stadslopp 2012

1:22:45

 

Vårruset Karlstad 2014

31:36

 

Karlstad stadslopp 2014

1:05:30

 

Oslo halvmarathon 2014

2:26:28

Personbästa

5K - 29:55 (140912)

10K - 1:03:00 (140829)

Halvmara: 2:26:28 (140920)

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards