Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

uppdatering

Av avvabond - 9 februari 2012 22:24

Nu är det bara drygt två veckor kvar tills jag åker!!! Har börjat förbereda packning nu, har också köpt korta tights och två linnen att springa i. Och ett par bra gåskor.


Känns som att jag verkligen kommit igång med springandet igen! Fast i förrgår simmade jag och igår hade jag jätteont i knät så nu är det färdigsimmat - för jag insåg att förra gången hade jag också simmat men då skyllde jag på att jag varit till osteopaten. Men jag var iaf inte orolig för knät nu eftersom jag kände igen det precis från förra gången!


Men springande ja: Jag har nu sprungit mitt livs andra mil! Och om 24 dagar har jag förhoppningsvis sprungit min tredje - att jag tar mig igenom är jag inte orolig för men att jag ska orka springa hela tiden eftersom det tydligen är uppför ett berg typ.


Så här har det iaf sett ut:


Lördag 28 januari:

Sträcka:
8,89 km
Hastighet:
8,01 km/h
Tempo:
07:29 min/km

Kommentar från funbeat: kände mig inte ens trött!

Tisdag 31 januari:

Sträcka:
11,04 km
Hastighet:
8,47 km/h
Tempo:
07:05 min/km

kommentar från funbeat: oj! jag bara springer utan att veta hur långt eller hur länge. Kul! Jag känner mig inte ens trött och trodde jag sprang långsammare än så här! 11 km!!!!

Och hallå!!! 11 kilometer! ELVA!!!


Måndag 6 februari:

Sträcka:
7,23 km
Hastighet:
8,62 km/h
Tempo:
06:58 min/km
 

Kommentar från funbeat: kändes tungt på slutet - ljumskarna svarade inte riktigt i kylan


Kul också att jag ökade hastigheten riktigt bra. 30 sekunder på tre rundor. Målet är förstås kilometrarna under 6 minuter men just nu nöjer jag mig med under 7.


Idag hade jag tänkt ge mig ut men temperaturen sjönk fort ute så jag körde 20 min på crosstrainern istället. Men till helgen ska det bli varmare och då är jag ledig så då ska jag ut och springa runt lite här i stan. Min nya metod att bara springa dit jag har lust och inte mäta innan och inte kolla på klockan har funkat bra. Och nu har jag laddat mp3:n med bra musikaler. Wicked har jag kört nu, provade Chess men det kändes sådär. Men nu har jag Avenue Q, Spamalot, Mamma Mia och Grease 2 laddade.


Längtar till våren när det börjar bli lite lopp att springa men framför allt längtar jag till resan!!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av avvabond - 7 september 2018 21:06


I går, torsdag, hade jag en tung begravning och behövde definitvit ut och springa. Mådde lite smått illa efter smörgåstårtan men gav mig lätt iväg. Och glädjande nog så hade jag inga känningar alls i knäna. Och det kändes efter ett tag som att det ve...

Av avvabond - 5 september 2018 21:19

För jag är lite dålig att blogga. Men jag har hunnit en del sen sista. Provade ett GRIT-pass på gymet. Tufft! riktigt tufft! Och problematiskt att jag inte kan köra core eftersom det hugger i höger sida. Men jag kör på och hoppas jag blir starkare ...

Av avvabond - 23 augusti 2018 14:43

Har haft liiiite ;) träningsvärk efter 30 minuters muscle challenge i tisdags. Men känns bra att komma igång men styrketräningen. För jag kände idag när jag sprang i lite uppförsbacke att benen är svaga.   Jag har sen i söndags varit ute varje kv...

Av avvabond - 18 augusti 2018 22:08

Idag drog jag till strandpromenadne för å springa en liten sväng. Eller liten, jag tänkte köra 4 km, och i min hjärna är det lite men egentligen är det nog en del. Inte långt direkt men... ja...    Jag har dock satsat på mottot att inte vara dum....

Av avvabond - 15 augusti 2018 21:03

Jag är lit velig. 2 eller 4 km, 2 eller 4 km. Jag tänkte 4 men eftersom jag kände av i lederna, både i knä och i ljumskar så bestämde jag mig för att vara klok och köra 2, även om det känns fnuttigt occh bara tar en kvart. Men jag tänkte jag ska inte...

Genomförda lopp

Honolulu tjejmil 4 mars 2012

1:15:41

 

Karlstad stadslopp 2012

1:22:45

 

Vårruset Karlstad 2014

31:36

 

Karlstad stadslopp 2014

1:05:30

 

Oslo halvmarathon 2014

2:26:28

Personbästa

5K - 29:55 (140912)

10K - 1:03:00 (140829)

Halvmara: 2:26:28 (140920)

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards