Direktlänk till inlägg 26 november 2011

Är det inte det ena....

Av avvabond - 26 november 2011 10:22

så är det det andra, som man säger.


Igår blev det i alla fall en tur till gymet - jag har lite ont om tid så det blev inte 45 minuter utan bara 35 minuter på crosstrainern. Sen gick jag direkt till att köra 5 minuter incline-träning 12%. Och så ett snabbt styrkepass på cirka 10 minuter. Tror jag kände av knät igår men det gjorde jag inte idag.


För idag var det hälen som spökade! Helt hopplöst - känns som man vill ge upp men när jag hade sprungit ungefär 1 km så gick det över, typ.


Ja, för idag så tog jag på mig utekläder för att springa min enkilometersslinga jag mätt ut kring kvarteret där jag bor. För jag kan ju inte ge mig iväg på en 6-kilometare och inse halvägs att ljumskarna inte orkar mer för då har jag ju 3 km kvar hem liksom. Så nu blir det varv efter varv här hemma. Idag hade jag planerat för två och två blev det - sen fick jag en svag känning i ljumskarna. Men planen var ju som sagt att bara köra två. Jag behöver inte öka på förrän i januari känner jag. Ta det lugnt! Ta det lugnt!


Det var jobbigare att springa än jag minns - men marken är ju mycket mer ojämn än ett löpband och det är svårt att hålla en stabil hastighet, tror jag... Har ingen mätare så vad vet jag.


Men idag sprang jag i alla fall två kilometer på 12 minuter och 58 sekunder. Det innebär en hastighet på 9,25 km/h. Varje kilometer tog 6 minuter och 29 sekunder. Så det betyder att jag har 29 sekunder att skala av på varje kilometer. Positivt tänkande får jag väl köra så det är klart jag klarar det! Kanske inte till Honolulu men det är bara för att det är den där jättebacken både uppför och nedför men till Stadsloppet ska jag under timmen!


Ibland blir jag lite frustrerad på att jag har så svårt att få upp farten men det kommer nog. Med tanke på att jag inte sprungit ute nåt på två månader så är det ändå bra med 9,25 km/h. Första passet jag nånsin sprang var ju 2,2 km och då sprang jag på 7,76 km/h så jag har ändå ökat på bra. Får inte glömma att jag faktiskt inte hållit på så länge!


Till veckan ser planerna ut så här:


Måndag: Simning 500 meter


Tisdag: Crosstrainer 40 minuter

            Inclineträning 10 minuter

            Styrketräning


Fredag: Crosstrainer 30 minuter

            Inclineträning 10 minuter

            Styrketräning


Söndag: eventuellt löpning 2 km


Det är ju bra att ha en plan! Tyvärr gör hälen fortfarande ont nu när jag går... Jag tror jag ska byta tillbaka till mina gamla sulor och se hur det känns på tisdag - dom nya kanske är för hårda...


Idag är då en effektiv dag för jag har redan städat trallen, sprungit och nu ska jag börja med adventstädningen så det blir fint till ikväll!


Trevligt adventshelg!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av avvabond - 7 september 2018 21:06


I går, torsdag, hade jag en tung begravning och behövde definitvit ut och springa. Mådde lite smått illa efter smörgåstårtan men gav mig lätt iväg. Och glädjande nog så hade jag inga känningar alls i knäna. Och det kändes efter ett tag som att det ve...

Av avvabond - 5 september 2018 21:19

För jag är lite dålig att blogga. Men jag har hunnit en del sen sista. Provade ett GRIT-pass på gymet. Tufft! riktigt tufft! Och problematiskt att jag inte kan köra core eftersom det hugger i höger sida. Men jag kör på och hoppas jag blir starkare ...

Av avvabond - 23 augusti 2018 14:43

Har haft liiiite ;) träningsvärk efter 30 minuters muscle challenge i tisdags. Men känns bra att komma igång men styrketräningen. För jag kände idag när jag sprang i lite uppförsbacke att benen är svaga.   Jag har sen i söndags varit ute varje kv...

Av avvabond - 18 augusti 2018 22:08

Idag drog jag till strandpromenadne för å springa en liten sväng. Eller liten, jag tänkte köra 4 km, och i min hjärna är det lite men egentligen är det nog en del. Inte långt direkt men... ja...    Jag har dock satsat på mottot att inte vara dum....

Av avvabond - 15 augusti 2018 21:03

Jag är lit velig. 2 eller 4 km, 2 eller 4 km. Jag tänkte 4 men eftersom jag kände av i lederna, både i knä och i ljumskar så bestämde jag mig för att vara klok och köra 2, även om det känns fnuttigt occh bara tar en kvart. Men jag tänkte jag ska inte...

Genomförda lopp

Honolulu tjejmil 4 mars 2012

1:15:41

 

Karlstad stadslopp 2012

1:22:45

 

Vårruset Karlstad 2014

31:36

 

Karlstad stadslopp 2014

1:05:30

 

Oslo halvmarathon 2014

2:26:28

Personbästa

5K - 29:55 (140912)

10K - 1:03:00 (140829)

Halvmara: 2:26:28 (140920)

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards